Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проекту змін до плану зонування території міста Червонограда Львівської області
План зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон ( Закон України \"Про регулювання містобудівної діяльності\" ) .
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об’єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об’єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці ( Закон України \"Про регулювання містобудівної діяльності\" ).
Проект змін до плану зонування території міста Червонограда (далі – план зонування, зонінг) розробляється згідно рішення Червоноградської міської ради № 1371 від 19.09.2019 р. \"Про розроблення проектів змін до генерального плану та плану зонування міста Червонограда\".
Мета розробки проекту змін до плану зонування території міста Червонограда − отримання юридичного документу для регулювання містобудівної діяльності виконавчих органів, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон міста.
При розробці проекту змін до зонінгу враховані містобудівна документація та проекти:
- \"Проект змін до генерального плану міста Червонограда\" – Львів, ДП ДІПМ \"Містопроект\", 2021 р. (в стадії завершення).
- \"Історико-архітектурний опорний план, проект зон охорони пам’яток м. Червонограда Львівської області \", – Львів, НДЛ-104 НУ \"Львівська політехніка”, 2014 р. (зі змінами).
- План зонування території міста Червонограда - Львів, ДП ДІПМ \"Містопроект\", 2015 р. зі змінами.
- \"Схема планування території Львівської області\" – НДІ \"Діпромісто\", Київ, 2009 р.
- Детальні плани територій міста Червонограда.
Проект змін до плану зонування території міста Червонограда виконано у відповідності з діючими законодавчими та нормативними документами:
– Закон України \"Про регулювання містобудівної діяльності\",
– ДБН Б.1.1-22:2017 \"Склад та зміст плану зонування території\",
Проект змін до плану зонування території міста Червонограда виконаний на актуалізованій картографо-геодезичній основі, виконаній ВП \"Червоноградське бюро спеціалізованих маркшейдерських робіт ДП \"Львіввугілля\" у 2018 р.
- Інформація про те, якою мірою проект змін до плану зонування території визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Планом зонування території міста визначаються межі зон (підзон) з однорідними видами та умовами використання та встановлюються містобудівні регламенти, що діють в межах цих зон (підзон).
Пропозиції проекту змін до зонінгу базуються на пропозиціях генерального плану міста Червонограда, з врахуванням існуючих та прогнозованих планувальних обмежень на території міста.
Результатом запровадження проекту змін до зонінгу буде підвищення ефективності реалізації проекту змін до генерального плану м. Червонограда (далі - генерального плану, генплану), раціональне використання території міста в ринкових умовах з узгодженням державних, громадських та приватних інтересів, а також забезпечення інформованості потенційних інвесторів щодо можливостей реалізації їх намірів і прозорості управлінських рішень в сфері містобудування, що стимулюватиме інвестиційну активність фізичних та юридичних осіб.
Зонінг не визначає розміщення конкретних об’єктів та обсяги будівництва, а встановлює види використання території ділянок, умови та обмеження в межах визначених зон та підзон.
- Ймовірні наслідки для довкілля (у тому числі для здоров\'я населення) та для територій з природоохоронним статусом:
Поділ території міста Червонограда на зони Зонінгом здійснюється на основі:
- визначення існуючих та пріоритетних для даного міста перспективних видів забудови та іншого використання території;
- формування несуперечливих за соціальними, економічними, екологічними, інженерно-технічними і містобудівними характеристиками, а також взаємо-доповнюючими один одного видами забудови та іншого використання території, сукупностей цих видів;
- встановлення меж розташування вказаних сукупностей на частинах території міста, які характеризуються однаковими умовами і обмеженнями забудови та іншого використання земельних ділянок.
Проектом змін до зонінгу враховані передбачені генеральним планом м. Червонограда заходи з охорони навколишнього природного середовища, що включають збереження і раціональне використання природних ресурсів: лісів, цінних зелених насаджень, об’єктів водного фонду, джерел водопостачання та зменшення шкідливого впливу на середовище, а саме: заходи з охорони повітряного басейну, земельних і водних ресурсів.
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Проектом змін до зонінгу території міста Червонограда пропонуються містобудівні заходи з метою мінімізації шкідливого впливу на довкілля, умови проживання і діяльності мешканців, у тому числі здоров’я населення, що передбачають:
- впорядкування ділянок підприємств із шкідливим впливом, розташованих поблизу житлової забудови з метою зменшення санітарно-захисних зон (СЗЗ) в сторону житла, винос джерел забруднення за межі впливу на сельбищні території;
- перепрофілювання виробничої діяльності підприємств, в СЗЗ від яких попадає житлова і громадська забудова, та використання існуючих будівель і споруд під об’єкти обслуговування, підприємницької діяльності, що можуть бути поблизу житла (згідно санітарних норм);
- розміщення нових об’єктів виробництва, логістики і комунально-господарського призна-чення у промислових зонах із дотриманням санітарно-захисних розривів до сельбищних зон;
- застосовування у виробництві новітніх вдосконалених технологій, які дозволять зменшити викиди шкідливих речовин;
- організація та озеленення санітарно-захисних зон (СЗЗ).
Містобудівним регламентом проекту змін до зонінгу передбачена чітка градація функціональних зон виробництв за санітарною класифікацією із дотриманням санітарно-захисних розривів до сельбищних зон.
б) для територій з природоохоронним статусом:
На території м. Червонограда об’єкти природно-заповідного фонду відсутні.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проект змін до плану зонування не буде затверджено.
В разі не затвердження проекту змін до плану зонування залишатиметься чинним План зонування території міста Червонограда, затверджений Червоноградською міською радою у 2015 році, який не відповідає сучасним нормативним вимогам.
Альтернативні варіанти розроблення проекту змін до зонінгу не розглядаються, оскільки погоджений та затверджений план зонування території населеного пункту є базовим документом для встановлення містобудівного регламенту – сукупності обов’язкових вимог до використання земельних ділянок, що встановлюється у межах відповідних територіальних зон і визначають дозволені види використання території земельних ділянок, граничні (мінімальні і (або) максимальні) розміри земельних ділянок, граничні параметри дозволеного будівництва та реконструкції об’єктів нерухомості, обмеження використання земельних ділянок і об’єктів нерухомості, що встановлюється відповідно до законодавства України. Містобудівний регламент використовується в процесі проектування, забудови та наступної експлуатації об’єктів.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність будівельним і санітарним нормам, законодавству у сфері містобудівної діяльності, охорони історичної спадщини, навколишнього середовища тощо. Для розробки звіту зі стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
- Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом\'якшення негативних наслідків виконання проекту змін до плану зонування території.
Негативні наслідки відбуватимуться в разі недотримання пропозицій проекту змін до зонінгу, а саме - порушення містобудівного регламенту, що включає регламент обмежень за санітарно-гігієнічними і природоохоронними вимогами, за інженерно-геологічними умовами, за вимогами охорони історико-культурної спадщини.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку:
8.1. Зміст та основні цілі проекту змін до плану зонування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
8.2. Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо проект змін до план зонування не буде затверджено.
8.3. Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу.
8.4. Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються проекту змін до плану зонування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом.
8.5. Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються проекту змін до плану зонування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки цих змін.
8.6. Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків.
8.7. Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання проекту змін до плану зонування.
8.8. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки).
8.9. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання проекту змін до плану зонування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
8.10 Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності).
8.11. Резюме нетехнічного характеру інформації.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції : зауваження та пропозиції громадськості до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки подаються у письмовій формі ( в тому числі в електронному вигляді ) до Червоноградської міської ради ( 80100, Львівська область, Червоноградський район, Червоноградська територіальна громада, місто Червоноград, пр. Шевченка, 19, електронна пошта : info@chg.gov.ua.) .
Органи, які подають зауваження і пропозиції
- департамент екології та природних ресурсів Львівської ОДА;
- департамент охорони здоров’я Львівської ОДА.
Строк подання зауважень та пропозицій становить 15 календарних днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки ( відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України \"Про стратегічну екологічну оцінку\" ), тобто з 14.01.2022 р. до 28.01.2022 р.